Fórum - Téma


Fotky osobnich Tater z běžného provozu


Fórum Pokec všeobecný Fotky osobnich Tater z běžného provozu



1  2  3  4  5 ......... 52

Wally  
Walter von Hiler
2009-08-02 23:33:21

Zdravíčko pánové,

už delší dobu je v plánu založit toto téma, neboť na popud několika lidí, má být údajně zajímavé a velmi vypovídající o tom, jak se dříve majitelé Tater o své vozy nestarali, a jak se dnes stávají "poklady" svých majitelů, kteří do nich vkládají nemalé až nesmyslné finanční prostředky, aby vůz dostal svojí původností a kvalitním servisem, svojí nedocenitelnou historickou hodnotu.

Tyto fotografie vznikaly v letech 2004-2006 na území hlavního města a v jeho nejbližším okolí a jejich smysl tehdy nebyl vůbec žádný. Zkrátka šlo o krátkodobé pominutí smylů mě a mého kamaráda - tedy vyrážení do ulic v čase i nečase - a hledání zajímavých aut (vraků), které jsme fotilia zakládali v archívu. Já od dětství krapet postižený na tuto značku se zaměřoval hlavně na Tatry a nebylo vůbec lehké auta hledat, přeci jich už ani v té době mnoho nejezdilo. Ale za časů studia bylo času přehršle a digitální foťáky dobré ve své finanční nenáročnosti. Jen prosím omluvte čstou nekvalitu snímlů. Nikdy ani nešlo o umělecký dojem, hlavně o zachycení. proto jsou vozy někdy pod sněhem, někdy za přítmí, za deště a podobně...

Budu proto postupně vkládat všechny dosud zachycené Tatry v ulicích, které jsme s kamarádem za ten zejména rok 2005 nafoili. Samozřejmě, pokud se najde podobně šílený člověk, který nacházel uspokojení v této zvrácené úchylce, může se podělit, budu jedině rád! Třeba se sejde několik zajímavých fotek od jednoho vozu z různého období, a diskuse k jednotlivým vozům je tuplem vítána! Přeci jen nemám přehled o jejich konci, mnozí třeba ano. za případné doplňování informací předem děkuji!

OBSAH TÉMATICKÝCH CELKŮ:

No.1 - Lambertovy milované děti....................................................str. 2 - 3

No.2 - Auta 5P....................................................................................str. 4 - 5

No.3 - Socky z Hlaváku ....................................................................str. 9

Wally  
Walter von Hiler
2009-08-02 23:42:11

1.

Jako první uvedu tuto první (a zároveň jedinou T 700 v archívu), která byla vyfotografována dne 1.1. 2005 na Puškinově náměstí v Praze 6 - Dejvicích. Patrně tam stála náhodou, díky své středočeské RZ. Vzhledem ke svému pravděpodobnému běžnému používání jsou vidět už i stopy po korozi na vnějšku karoserie.

Wally  
Walter von Hiler
2009-08-02 23:58:53

2.

Druhý příspěvek bude z v archívu ne moc početné skupiny šestsettrojek. Možná, že se nedá nazvat ani fotkou z ulice, neboť byla zachycena 23.5. 2005 v nějakém asi ex-průmyslovém objektu u stanice autobusů Strojírenská v Praze - Zličíně (možná by se dalo přiřadit i k Řepím), v němž tehdy působilo vrakoviště automobilky Seat (a patrně další konfekce). Thedy jsem se tam s nějakým člověkem z vrakoviště o tom voze bavil, ale je nad moje síly vybavit si jedinou věc, bohužel. Vozidlo patrně v předrenovačním stavu.

Wally  
Walter von Hiler
2009-08-03 00:09:55

3.

Do třetice všeho dobrého, proto dnes přidám ještě jednu 613. Tato byla vyfotografována dne 23.5. 2005 v ulici Holečkova v Praze 5 - Košířích. Vzhledem k tomu, že jsem jí v tomto místě viděl několikrát, nedivil bych se, že tehdy zde byl její domov. Proč jí sem dávám? Ani ne tak díky svému netradičnímu zjevu a jisté dávce tuzzzingu, ale zejména proto, že mě tato trojka nedávno - tedy v květnu 2009 předjížděla na Chlumecké ulici v Praze 9 směrem do centra, takže vůz snad ještě dnes existuje a byl vždycky normálně používán. Kromě toho, snad krom toho, že na voze chyběla tato červená kola, vypadala na chlup stejně. Ale za těch pár sekund toho člověk moc nevysonduje. Ví někdo více?


aktualizace: 12.2. 2010

Tohoto dne byl tento vůz opět spatřen v podobné lokalitě jako naposledy, pro změnu v pražské Náchodské ulici v cca 16:30. Vůz nadále existuje a má se pořád čile k světu. Majitelem je údajně typický Tatrovák silnější postavy. Toť hlášení tajného agenta z terénu. Vzhledem k opakovanému místu objevení předpokládám změnu stání vozu ze západního na východní břeh Vltavy v Praze.

 Miloš
Miloš
2009-08-03 11:23:36

4.

Já jsem do ulic hledat Tatry nechodil, ale něco jsem za těch pár let též projezdil a pofotil , při jejich shánění. Takže též postupně přidám své "úlovky".

Obec Dětaň, 23.3.2008- tento vrak T613-2 z roku 1984 jsem osobně poslal rekomando do hutí.

2009-08-03 11:59:55

Před odesláním zásilky doufám proběhlo opsání a zaznamenání výrobních čísel, že.....

 Miloš
Miloš
2009-08-03 12:06:57

Ano, výrobní čísla exempláře č. 4 jsou zdokumentována též.

Wally  
Walter von Hiler
2009-08-03 19:37:22

5. - 1.část

Dnes bych rád ukázal tento zajímavý vůz, který jsem vyfotografoval dne 17.3. 2005 v ulici Sázavská v Praze 2 na Vinohradech. Tehdy mě zaujal zejména palubkou ze Speciála, navzdory tomu, že na první pohled vypadal jako Long - mřížky ve sloupcích. Nicméně tu nehraje další superkový prvek a to absence zámku u dveří spolujezdce! Takže je tu otázka, jestli to není Specoš po bouračce neodborně opravený za použití dílů standardní verze, čemuž nasvědčuje i až příliš zachovalý, pravděpodobně nový lak...

Vzhledem k "vykuchanému" interiéru byl tento vůz delší dobu ve sledování, s nadějí, že budou vidět další změny na voze. Vypadalo totiž, že byl čerstvě pořízen, díky novým RZ a náhlému objevu v této tolik procházené čtvrti. Bohužel však, po čtvrt roce, kdy byl znovu nafocen, kromě přezutí na letní kola žádných změn nedoznal. Patrné jsou další úpravy oproti sérii. Vozidlo mělo tehdy pobyt zřejmě v této městské části, kde se neustále vyskytovalo v okruhu pár bloků. Další fotografie jsou vloženy v druhé části.

Wally  
Walter von Hiler
2009-08-03 19:37:38

5. - 2.část

Po čtvrt roce bylo vozidlo opět nafoceno, až na přezutí do letní obuvi bez změn (tedy, pokud nepočítám zajímavou samolepku na zadní kapotě vlevo). Fotografie pochází ze dne 17.6. 2005 a byly pořízeny v ulici Blanická v Praze 2 - Vinohradech.

2009-08-03 21:08:50

Tento vůz není Speciál, ani jím nikdy nebyl. Původně a od nového stavu přímo z fabriky byl služebním vozidlem RTP (dvoumístný + long prostor pro vyprošťovací a servisní techniku, tedy karburační long, do kterého zamontovali ve skladu se válející přístrojovou desku pro Speciály/nerealizované T613-3), posléze převeden jednomu hasičskému sboru, ten jej pro neúměrně vysoké provozní náklady převedl v rámci městských služeb na městskou policii, odkud byl v notně zbědovaném stavu odkoupen do soukromého vlastnictví. V soukromých rukou dostal nový lak, byla mu doplněna výbava a byl uveden do stavu pětimístného sedanu, s možným návratem ke služební verzi 2+náklad. Rozpracovanývnitřek na fotografiích značí zachycení vozidla ve stavu, kdy probíhala zakázková výroba všech dveřních čalounění, sedadel vč. ohřevu, atd a drtivá většina interiéru byla deponována u čalouníků. Protože je původem služebním autem, má na zadní kapotě "623" . Co znamená "i" víte a "L" znamená long, podle vzoru značení vozidel jisté mnichovské automobilky. Není to fabrické označení tohoto txpu vozidla, je to vyjádřená specifikace dle majitele a druhé stejné auto neexistuje.....

Wally  
Walter von Hiler
2009-08-03 21:12:04

No to je bomba! Díky za vyčerpávající odpověď! Čtyřleté útrapy, co je to za vozidlo skončily. Díky.

2009-08-03 21:14:26

to označení a geneze mi zní trošičku evil-ně

2009-08-03 21:17:41

Čtyřleté útrapy? Kristova noho, trápit se 4 roky kvůli jednomu zelenému pekáči....

Jo jo, geneze je úžasná, a to jsem ještě pár bodů vynechal....

Wally  
Walter von Hiler
2009-08-05 08:19:27

6.

Dnes jsem se rozhodl přispět první chromkou, neboť je ostuda, aby zde ve výčtu byla tak dlouho opomíjena a rovnou jednou z minima fotek, které pocházejí z daleka, tedy až za hranicemi Středočeského kraje. Tato fotografie byla pořízena dne 2.2. 2008 v ulici Motýlí na plzeňském Východním předměstí a zjevem patří mezi typické zástupce vozidel, které sloužily do roztrhání těla bez kdejakého opečovávání. Zajímavý je pokus o nový lak v duchu generálních oprav tuzemských škodovek...

Wally  
Walter von Hiler
2009-08-05 11:54:39

7.

Tatra jako Tatra a za pár let budeme vzpomínat i nad tímto legendárním strojem, tak co ho nepoužít sem. Mnohdy jsou tyto letité stroje v lepším stavu než osobní sourozenci. Nejen nejpočetnější nákladní, ale vůbec nejpočetnější typem Tatra v historii je T 148. Jen tohoto typu se vyrobilo více, než osobních aut za 101 let historie. Tyto dvě byly vyfotografovány v pracovním tempu při odklízení křoví v chatové osadě v Hradišťku dne 29.9. 2005.

Wally  
Walter von Hiler
2009-08-06 11:51:12

8.

Dnešním dnem jsem se rozhodl přispět dvěma vozy taxislužby, které se v mém archívu nacházejí. Ačkoliv byly po revoluci vozy T 613 u taxikářů velice oblíbené, postupně zejména díky své vyšší spotřebě, provozním nákladům a patrně i měnší praktičnosti zavazadlového prostoru postupně začaly mizet ze silnic stejnou rychlostí, jakou zapalvovaly náš trh "moderní" ojetiny ze západu. Našli se však i tací, kteří na ně nedali dospustit ještě mnoho let poté.

Je mezi nimi i tato T 613-3, kterou jsem zachytil dne 10.3. 2005 v Bělohorské ulici v Praze 6 - Střešovičkách poblíž hotelu Pyramida. i přes své jistě vysoké provozní vytížení, vypadá tato tatra celkem zachovale, alespoň co se vnějšku týče.

Wally  
Walter von Hiler
2009-08-06 12:02:15

9.

Druhým a patrně už i navždy posledním vozem taxislužby, který se mi v Praze podařilo zachytit, je tato T 613-4, která pravidělně stávala na tomto místě, tedy Malostranském náměstí v Praze 1, takže její pořízení nebyla náhoda. Fotografie pocházejí ze dne 12.2. 2005 a byl tehdy přitomen i její řidič a majitel, který byl ochotný a sám nám nabídl vyfotografování motorového prostoru a prohodil i pár slov. Z těch si dnes pamatuji bohužel už jenom to, že se jedná o vůz ročníku 1992. Vůz byl zřejmě po bouračce na přední část, neboť měl předek z trojky a přední plastové blatníky zřejmě nahrazené za shnilé původní. Stejně, jako většina vozidel taxislužby, i tento vůz je (stejně jako předchozí jmenovaný), vybaven alternativním pohonem na LPG, pro snížení provozních nákladů. Po vyfotografování se tento vůz na Malostranském náměstí ještě delší dobu vyskytoval (cca ještě další rok), poté se ztratil z dohledu.

Wally  
Walter von Hiler
2009-08-07 10:44:00

10.

Betu mám v archívu jen jednu, nikdy jsem jí nefotil, neboť jsem toto vozidlo nikdy nebral za Tatru, byť nějakou dobu nesla její logo. Nicméně tuto pohotovou fotografii pořídil kamarád, co se mnou fotíval, a vzhledem k tomu, že se o ní na TCC diskutuje a je dokonce součástí modelů, dám jí sem, aby se neřeklo. Fotografie byla pořízena v Praze 2 - Vinohradech, ve Francouzské ulici dne 24.3. 2005.

Wally  
Walter von Hiler
2009-08-07 10:51:53

11.

Dnes jsem se rozhodl přidat další vzorový kousek, který sloužil do rozpadnutí se kastle - a asi nejen toho. Tato velice "udržovaná" T 613-3 byla pořízena 8.1. 2006 v ulici Kozácká, v Praze 2 na Vinohradech. Zejména levý práh a pravý přední blatník stojí za obdiv, nemluvě o zánovních zadních lampách... kromě toho majitel asi vyznával měkčí a komfortnější jízdu, díky lehce podhuštěným pneu.

 Miloš
Miloš
2009-08-07 10:56:27

Ke kusu č. 10 - mám takové tušení Wally, že tahle nenosíla ani to logo Tatra . Vyfotil jsi totiž elektromobil Betu.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 52