Fórum - Téma


Motorovy olej T613-3 r. v. 91


Fórum Technický koutek Motorovy olej T613-3 r. v. 91




2017-03-04 21:34:44

Pánové, prosím, pro inspiraci: jaký doporučíte motorový olej? Viskozitu, značku?

Před 10i lety, kdy byl vůz naposledy v provozu jsem používal nějaký Madit 10W40, auto jsem pak každý rok párkrát startoval... . Teď se pouštím do znovuzprovoznění a oživení.

Díky.

2017-03-04 22:57:51

944gl: Podle příručky, přesně. Značka nemusí být Madit.

944GL, 2017-03-04 21:34:44 napsal:

Pánové, prosím, pro inspiraci: jaký doporučíte motorový olej? Viskozitu, značku?

Před 10i lety, kdy byl vůz naposledy v provozu jsem používal nějaký Madit 10W40, auto jsem pak každý rok párkrát startoval... .. . Teď se pouštím do znovuzprovoznění a oživení.

Díky.

2017-03-17 23:08:27

píšou Mogul Super M7ADX 10W40, já našel jen M7ADX 15W40...tak tam dám Mobil1 5W50

Dávám ho do Volva z roku 1992 (orig. najeto 760tkm), 2002, 2007...a Tatra je 91. ročník, motor sice konstrukčně starší, ale uvidíme

2017-03-18 08:00:57

944gl: přesně naopak než bys měl. Asi už toto v autoskolach neuci.

2017-03-18 12:17:25

pokud někdo takhle pitvá , jaký olej, potom je nejlépe když si vezme příručku k vozidlu a olej vybírá podle viskozity a rozsahu pracovní teploty.

Pokud je motor používán pro závodní účely je nastavení oleje jinak. Ale to je především téma pro mechaniky závodních strojů a řidičů závodních aut a motorek. Takže Viskozita a rozsah provozních teplot je předepsaný v servisních knížkách.

To že se jmenuje olej nějak jako M7AD nebo TOTAL nebo MADIT nebo HRUŠKA je úplně jedno musí spl%novat specifikace. Olej třídy jaké ? rozpětí teplot jaké ? Viskozita jaká?

A jestli koupím olej AGIP SHELL TOTAL CASTROL je uplně jedno. Sice je pravda že jsou kvality mírně rozdílné , ale pro amatéra který zatočí párkrát motorem je to nedůležité. Existují totiž prémiové oleje s různými přísadami , já kdysi kupoval nejraději olej FIAT OLIO SELENIA ve standardu předepsaném výrobcem. Byl to perfektní olej s přísadou Selenu a při rozebrání motoru byl povrch vnitřku bloku nádherně čistý s bronzovým nádechem. To vytvářel ten Selen. Nikdy jsem neměl problém že bych měl někdy připečený některý válec nebo že by někde olej nestačil mazat. Takže toto byla ukázka - výběr oleje podle vlastního výběru. Pro neznalé věci nedoporučuji s tím lavírovat.

Ale kdo má strojní vzdělání, tak ví o co kráčí, a umí si vybrat pokud má chuť.

Takže ptát se až takto na olej jaký je nejlepší, tak odpověď by mohla být.

Nejlépe je nastudovat problematiku klasifikace olejů, nastudovat o viskozitě a teplotních provozních podmínkách, nastudovat tabulky výrobce vozidla a potom se rozmýšlet JAKÝ OLEJ.

A je to na rozhodnutí každého samostatně co si do motoru naleje. Pokud to nenechá na odborném servisu.

Mux
Miroslav
2017-03-18 21:27:20

No co si tam dáš dle SAE,API je uplně jedno Tatra snese mnoho, jen co není jedno je Co tam bylo původně Pokud motor mazal se minerálem tak musíš dát minerál Pokud Polosyntetiku tak je na tobě jestli budeš pokračovat nebo zvolíš minerál tu třetí možnost nepíši protože těsnost agregátu T613 je taková, že syntetika by ti z něj vytekla po pár set km

Jinak pro rejpaly se syntetiky na minerál lze přejít

Jen co bych poradil dej si hustší ono potom jak je zahřátá, tak svítí kontrolka oleje při volnoběhu...

A odsavačkou to nedělej strávil by jsi u toho mládí

2017-03-18 22:15:02

mux: přesně tak. Tohle dřív učili v autoskole.

2017-03-19 08:04:09

mux: pak zbývá jediná otázka... Co tam nalil soudruh před tebou, když se neridis tímto pravidlem...

2017-03-19 08:05:26

Tak děkuju... Prostě mně šlo o to, abych se inspiroval s výběrem specifikace a značky oleje. O nic jiného. Pro začátek jsem tam dal Mogul 15W40 M7ADSIII API SG.

P.S. ..su zvyklý z Volvo fóra..člověk tam dostane odpověď na každou p.čovinu

to Miloš: máš pravdu, řidičák mám 20 let a postupně na všechny skupiny- a olejích a kontrukci vozidla apod. už toho moc vědět nemusíš-novodobý řidič už si na autě sám "neudělá" nic, spíš je to přímo zakázané.

Mux:

Alusil: pěkné počtení, díky

2017-03-19 09:18:15

Tak schvalne, co ti na tohle poradili ve Volvo foru?

2017-03-19 11:06:37

to D.A.: , určitě by to byl výše zmiňovaný Mobil...., jsem se, ale neptal- dyť Volvo ani svůj benzinový V8 nemá, ten je od Yamahy

2017-03-19 11:26:35

toš vidiš že to něni sranda a že jak říkají znalci, aby rejpalové do olejové náplně nerejpali. A pokud člověk koupí starší vůz o kterém neví co tam bylo za náplně tak zásadně dvakrát proplach motoru a výměna vložky oleje. A následuje předepsaný olej výrobce. To je nejjistější věc . Výrobce má ve svých laboratořích odzkoušeno, jak se chovají při provozu jeho materiály. ne každý výrobce používá stejné slitiny kovů a v tom je právě rozdíl při používaných olejích do motoru. A taky nezapomeň že Tatra je vzduchem chlazená a o tom nemají u Volva ani potuchy že ten olej v Tatře šel kolikrát až do 120°C pokud jsi ji hnal do hor ve vedru. To vodní motory neustály a měly problém. Proto musí být u Tatry vyšší viskozita do vyšších teplot. Je toho hodně co musí konstruktéři hlídat , ale neboj , já bych jim věřil.


Odpovědět