Fórum - Téma


Ověřovací série


Fórum Tatra 613 Ověřovací série

Manuály  |  Inzerce  |  Model Tatra 613  |  Naše vozidla



2015-11-27 14:54:01

Co o ní víme? Kolik vozů do ní patřilo? Velká část notoricky známých fotografií vyobrazujicích T613 jsou považovány za prototypy. Jak to tedy odlišit?

2015-11-27 16:41:45

martinbedny: Co nemá mlhovky, to je z ověřovací série.

Jak bys chtěl zpěně rozlišovat auta (snímky) po roce 1975 včetně? A nedatované fotky?

2015-11-27 18:24:08

d.a.: Z fotek se nedá vycházet, pokud nejsou podložené časovým horizontem. To s tebou naprosto souhlasím. Toto téma jsem založil proto, že se mě do ruk dostalo pár informací, které by mohly do jisté míry objasnit předěl mezi ověřovací sérií a sériovou výrobou. Párkrát se o tom mluvilo, ale samotné téma toto nikdy nedostalo.

 Audin
Audin
2015-11-29 16:57:24

martinbedny: Ověřovací sérii tvoří zpravidla prvních deset vozů po prototypech. Takže u T613 se snad jedině řídit výrobními čísly.

2017-05-17 22:32:26

Všechny to zajímá, ale nikdo nic neví?

2017-05-24 16:53:43

Martine kouzla nejsou žádné čáry. U Tatra Kopřivnice existovalo hodně vozů jako ověřovací serie nebo testovací vozidlo. Přitom pamatuju tyhle vozy že jezdily na ředitelství a vozili jak generálního ředitele tak náměstky. Jezdilo tam takhle tři vozy na vedení a několik vozů se potom dojíždělo s referenty, nebo se odprodali nějakým subdodavatelským podnikům. Takže žádný zázrak žádná tajemství, to jen aby Tatra Kopřivnice nevykazovala že by koupila nějaký vůz Tatra který byl podle výnosu ministerstva financí dostupný jen pro vládní úřady. Tak jezdili v Tatře zkušebními nebo prototypovými vozidly. Jen jediná vozidla byla skutečně zkušební a to byly vozy co byly v NAMI nebo co lítali na polygonu za fabrikou a nebo co zkoušely gumy v Barumce tam byly dva. Ale ty nefigurovali na žádných reklamních fotografiích , ty vypadali někdy jako popelka opráskané šutrama a blátem až na střechu jak to kluci pilovali sem a tam ,

A co se týká ověřovací serie ?? Možná to platilo u jiných automobilek , ale u Tatry Kopřivnice se ověřovalo průběžně pořád něco právě z toho důvodu jak jsem napsal, aby fabrika mohla používat vozy jako služební bez toho aby je oficiálně koupila. Žádná daň, obešli tím předpisy a vyhlášky a náklady šli do výrobních nákladů včetně ujetých Km a provozních kapalin.


Odpovědět