Fórum - Téma


Tatra v časopisech, novinách a publikacích


Fórum Pokec všeobecný Tatra v časopisech, novinách a publikacích



1 ......... 15  16  17  18  19

2016-11-02 20:34:59

martinbedny: Budem mudrovat?

2016-11-02 21:02:29

homer: co máš na srdci? Stavebnici pro USA?

MartinBedny, 2016-11-02 21:02:29 napsal:

homer: co máš na srdci? .. Stavebnici pro USA?

2016-11-02 21:28:09

martinbedny: na srdci mám šelest, spíše mě trápí to bílé ospojlerované. ..

2016-11-03 21:27:23

homer: máš podezření na svůj avatar?

MartinBedny, 2016-11-03 21:27:23 napsal:

homer: máš podezření na svůj avatar?

2016-11-03 23:35:35

martinbedny: asi tak nějak

2016-11-04 07:56:38

homer: já myslím, že je v tom kontinuita

 Miloš
Miloš
2016-11-04 09:07:18

Moudri lide...

2016-11-04 17:07:27

Vskutku. V Avatarovi poskakovali modří lidoopi.

2016-12-07 18:26:12

Časopis Ekonom č.:48

2016-12-21 19:50:47

V časopise CHrom a Plameny je článek o corvairech ,i o tom kopřivnickém

2016-12-29 21:02:32

Svět motorů č. 51 Test plastových Tater a článek o muzeu Milana Horky

2016-12-31 15:05:11

Auto tip klassik 4/2016 -rozhovor s panem Valšubou

2017-02-07 10:15:04

TH Auto 02/2017 Tatra 813

2017-04-24 13:46:46

z dnešního deníku metro

2017-05-10 12:46:53

Z Motor Journal 5/2017 stě. 18 dooole.

V květnu 1977 prošla Tatra 613 povinným hodnocením státní zkušebny. K nelibosti továrny však byla zařazena do 2. Stupně jakosti. Hlavním argumentem zkušebních techniků byla vysoká spotřeba paliva a skutečnost, že motor nesplňoval emisní normy Evropské hospodářské komise. Po několika úpravách byla Tatra prohlášena za vůz první jakosti o rok později, když už jezdila za pouhých 15,8 l/100 km.

2017-05-26 13:34:56

Ano. Opět autoforum a "novinář" Marek Bednář vygrcal na svět svou další chybně opsanou tvorbu. "Jak málo stačí, aby člověk ze sebe udělal vola." Tady bych chtěl apelovat na čtenáře, aby se vyhnuli webům, které šíří tyto desinformace...

Plky :

K mání je Tatra 613 kabriolet. Vzácné papalášské „K” je to ale jen na oko

Tohle opravdu není originální T613 K, i když tak vypadá a třeba vnější zpětná zrcátka tomu napovídají. Přesto má historii, která stojí za povšimnutí.

Tatru 613, vůz, kterým jezdili rovnější mezi rovnými, asi příliš připomínat nemusíme. A je-li člověk fanouškem starých Tatrovek, jistě zná i speciální verzi T613 K, která vznikla v pěti kusech jako vůz, ve kterém se budou vozit ti nejvyšší při přehlídkách. Věnovali jsme jí vlastní článek, opravdu si to zaslouží.

Aktuální osud oněch pěti kusů nám není známý. Víme, že po výrobě v 80. letech byly dva kusy k dispozici na přehlídky v Praze, dva v Bratislavě a jeden byl záložní pro případ poruchy některého ze sloužících. Jeden z těchto pěti si v 90. letech koupil majoritní vlastník podniku Poldi Kladno, když tento podnik zrovna krachoval. Tenhle vůz byl později přelakován na bílo.

Další z oněch pěti, pokud budeme věřit článku v české mutaci časopisu Auto Motor a Sport Classic z roku 2007, je nyní na prodej v Týnci nad Labem za 1,3 milionu korun. Ovšem nikde v jeho aktuální nabídce nenajdete označení 613 K - tedy, mimo logo na víku motoru. Podle člověka, který vůz prodává, se nejedná o původní Tatru 613 K s četnými úpravami, jak říká onen článek v AMS Classic, který si můžete prohlédnout níže mezi fotografiemi. Je to prý přestavba Tatry 613 S, vzniklá později, a s původními 613 K nemá nic společného.

Kdo se o přestavbu 613 S postaral a kdy k ní došlo, prodávající neví. Na náš telefonický dotaz přislíbil, že se pokusí to zjistit. Ve zmíněném článku AMS Classic se píše o tom, že tehdejším majitelem byl Zdeněk Ponert, kontroverzní pražský taxikář, mimo jiné v loňském roce obžalovaný za předražené jízdné. Ponerta jako jednoho z předchozích majitelů prodávající potvrdil, ale jestli to byl právě on, kdo z T613 S udělal dost nepovedenou repliku T613 K a pak vůz vydával za zrenovovaný a upravený originál, zatím neumíme potvrdit.

Totiž, na první pohled a se staženou střechou tohle auto opravdu připomíná T613 K. Je tu označení na víku motoru, má chromovaná zrcátka a přední blinkry z Mercedesu, stejně jako pravá T613 K. Chybí ale automatická převodovka, je tu klasický pětistupňový manuál, a zásadně jiná je i střecha - natažená i stažená nejenže má jinou barvu, ale také úplně jinou konstrukci. Čalounění interiéru auta také není červené, nýbrž krémové.

Dovolíme si tvrdit, že takhle se renovace unikátního auta opravdu nedělá a že tedy článek v AMS Classic neříká pravdu. Tohle auto vzniklo možná někdy v 90. letech pro to, aby v Praze vozilo turisty - to skutečně i dělalo, jak dokazují některé fotografie. O podvod na straně autora inzerátu na EuroOldtimers se v každém případě nejedná, tento vůz není vydáván za originální T613 K. Je nicméně velmi pravděpodobné, že tato konkrétní otevřené T613 S existuje v jediném kuse na celém světě...

2017-05-26 15:52:28

Ta strecha z Gazika je fakt narez... Musi se v ni dobre vyvalovat kocourum.


Odpovědět

1 ......... 15  16  17  18  19