Fórum - Příspěvky


Tmelit či cínovat

Fórum Technický koutek Tmelit či cínovat



2012-12-22 22:17:21

Zde bych rád uvítal vaše názory na uvedené téma

Kdo má zkušenosti s propadáním polyesterových tmelů?

2012-12-23 12:16:55

Je potřeba to nechat vyzrát, pak se nic nepropadá. Alespoňpůl roku než to půjde do laku.Jak na to nějákej lakoš naháže bednu kitu, zavře to plničem a plácne na to lak a to vše za dva měsíce, bude si to časem sedat.

A cínováním, se dneska málokdo bude chtít dělat.

2012-12-23 15:16:37

a víš audine že by mně i docela zajímalo jestli by top vůbec někdo ještě dnes dokázal vycínovat třeba jen celou kapotu na 603ku??

Protože jako by mě i docela zajímal původ tohoto debatního dotazu , tmelit či cínovat.

Takže se ptám kdo se to ptá?? nabízí to cínování ještě dnes někdo??? zná někdo ještě způsob toho postupu?? má někdo ještě originální žehličku? dělá to přez pergamen nebo jen tak to stahuje? používá zároveň hoblík?

A pokud jsou tyhle otaázky které se ptám pasé OUT , tak proč se vůbec někdo ptá?? jen proto aby bylo o čem vést tlachání??? je to stejné téma jako tam odpovídá Senior na to dotaz o opravě topení.

Takže ať my dotyčný odpoví alespoň na základní dotaz , Nabízel mu někdo to cínování karoserie? a ví o čem je vůbec řeč? pochybuji

A ještě jedna věc šestsettrojka napsal název tématu Tmelit nebo cínovat ? ale sám potom uhne z tématu a ptá se nakonec pouze na propadání tmelů . šetsettrojko napiš my něco k tomu. když tak to cínování v názvu zruš , stejně mám obavy že ti jej nikdo dnes dělat nebude , a ten kdo to ovládá tak tomu bys neměl šanci zaplatit , teda alespoň si myslím,. možná jsi v balíku a mýlím se

Tatra trucks a.s.

Partner klubu

Tento web navštěvuje 14 828 lidí měsíčně. Prezentujte svojí firmu v katalogu firem zde na webu.
2012-12-23 15:34:10

chromka i speciál co mám jsou na spojích, špicích blatníků, ploutvích a dalších místech cínované. Dokonce existují i moderní pasty na tento postup. Viděl jsem to hladit dřevěnou žehličkou. Minimálně jeden další kamarád také cínoval - technologie asi ještě žije, ale bude to otázka času a investic..

2012-12-23 16:26:18

Ja bych se rozhodoval takto. Pokud chci auto rychle prodat a je mi jedno, co si novy majitel o me mysli, tak bych to zabetonoval, ci zauponoval a co ja vim, co jsme za sfinstva drive pouzivali. Pardon, slusne tomu tady rikate pryskyrice.

Ucil jsem se karosarem 1974-1977 v Karose a myslim, ze me neco naucili. Ale ciny jsme pouzivali pouze na draty, ne na karoserie. Zkratka po komunisticku jsme olejovkami tmelili. Pak jse se pokousel nabizet zlate rucicky v Nemecku a strasne se divili, ze neumim cinovat. Tak jsem rychle zmenil o sobe vysoke vedomi a dal se na uceni cinovat.

Od te doby nedam na cinu dopustit a kdo mi rekne, ze pryskyrice je stejne kvalitni, tak si u jeho jmena pripisu poznamku "fuser". Mam ale na mysli cinovat karoserie, ktere chceme zachovat pro pristi leta.

A jeste od nasich Jaguaristu:

http://cs.jaguar-club.net...ady-zapory-a-jak-na-to-21

http://cs.jaguar-club.net...7?select=8191#message8191

2012-12-23 17:43:58

Jime jak píšeš otázka bych řek v první řadě investic to bude pálka , také proto že nejen matroš cín je drahej ale i ten čas bude pálka dvě

to by dnes stálo jako druhá kastle

zzr
Aleš
2012-12-23 18:31:38

Já se přiznám dobrovolně,opravil sem dvě kopřivovky a jeden šroták ani jednu jsem necínoval neumím to zkoušel jsem to pochopit ale nechtělo se mi ryskovat tak sem to vykytoval a musím říct zatím žádnej problém.

A s praskáním a propadánim tmelu to se nedivím, když vidím co tam kolikrát naserou za vrstvu tmelu tak se spíš divím že to vůbec drží

zzr, 2012-12-23 18:31:38 napsal:

Já se přiznám dobrovolně,opravil sem dvě kopřivovky a jeden šroták ani jednu jsem necínoval neumím to zkoušel jsem to pochopit ale nechtělo se mi ryskovat tak sem to vykytoval a musím říct zatím žádnej problém.

A s praskáním a propadánim tmelu to se nedivím, když vidím co tam kolikrát naserou za vrstvu tmelu tak se spíš divím že to vůbec drží

2012-12-23 18:51:39

zzr, skoda ze jsi to vzdal. neni to tak slozite, jak to vypada. staci cisty podklad, spravnou pastu a dobre naladenou cinu. jo a trpelivost. pak muzes modelovat podle libosti. nejde ani tolik o propadani tmelu, tomu se da taky zabranit, ale spise o praskani.

2012-12-23 21:28:26

Zdar borci, k dotazům:

protože si šejdu vyvařuji sám a není to bohužel už jak z fabriky, řeším samozřjemě její vyrovnání pod lak.

Trochu mě uráží alusilovo nařčení o "malosti" tohoto tématu. Mám doma cín od wurtha vč. pasty za kus peněz,

a trápí mě samotná technologie, protože je lepší jednou vidět než x-krát číst.

Auto si dělám pro sebe, a proto bych rád do toho vložil maximum.

Nějaké stroje jsem už dotáhl pod lak, a tmel se po čase propadl, proto bych rád přijmul zkušenosti stareších

u tohoto, pro mě klíčového díla...

Omlouvám se za diakritiku, počítač už dnes něco požil, a plete si klávsy

Honza, Vsetín

2012-12-23 22:10:49

Já to nemyslel jako že tě napadám. To cínování je finančně nákladné , je to samozřejmě nejlepší co můžeš udělat , ale pokud jsi to nedělal , tak to bude tvá životní zkouška. Takže bud si vem někoho kdo to skutečně umí , ale pozor aby to opravdu uměl a nejdřív si zjisti které vozy už dělal a ověř si spokojenost s jeho prací. Srovnat 603ku cínem , to dělali v tatrovce už ti nejlepší z nejlepších.

existuje ještě metoda háčků na srovnání , kterou bych použil před samotným cínováním aby si neměl velké nánosy cínu. Jsou to už moderní postupy srovnání plechu. navrtají se malinké otvůrky do kterých se zaletují ocelové drátky a ty se pak potahují a tím se srovná povrch plechů do požadovaného povrchu. Potom se cínuje .

Takže jestli se ti zdá že jsem se tě dotknul tak sory. Jen sem byl překvapen názvem a potom debatou o tmelení.

Pro způsob renovace je cínování nejlepší varianta, s tím že je ale finančně velice nákladná.

Takhle jsem to myslel a proto jsem i na konci dopsal že nevím jaké máš možnosti , Protože pro někoho to finanční problém není potom je cínování na místě.

A ještě něco jestli se chceš domáknout víc na Vsetíně , zkus se poptat po Karlu Zadielskem , ten už pár tater udělal a má zkušenosti. Myslim že tedka dělá generalky na převodovkach pro nakladače nebo esli ještě děla.

Nebo zajeď rovnou do ECORA v Kopřivnici tam umí ledacos a určitě poradí.

zzr
Aleš
2012-12-24 00:22:50

ahoj, nešlo o to že bych to vzdal jen sem nedokázal pochopit jak je možné nanést cín na plochu za tepla aniž by se zvlnila. A víš jak to je nemá smysl dělat něco když to člověk nepochopí, přitom k cínu mám kladný vztah teda k 60% cínu jsem totiš stavební klempíř.proto řikám kdo to umí ten má zlaté ručičky.

Ale vzhledem k tomu že sem přežil bouračku na moto tak jsem nucen dodělat tu svojí poslední hadimršku a tam se pokusím o to cínování.

P.S. nejraději mám kompletní kopřivovky a křováky z pralesa na hadimršku jsem šel s motorovou pilou rostl skrze ní strom. za málo peněz hodně muziky. když budete chtít pošlu nějaké foto,zatím ahoj.

2012-12-24 09:44:30

Myslím, že z toho robíte veľkú vedu. Kamarát, čo mi vyváral Tatru tiež nevedel cínovať, ale prišiel na to. Nie je to nič zložité ani finančne náročné, ako to popisujete. Ja by som to pracnosťou porovnal s tmelením. A je to príjemnejšia práca, hrať sa s tekutým kovom ako so smradľavým tmelom. Len ten názov cínovanie je trochu zavádzajúci, pretože v tom "cíne" bolo viac olova ako cínu. Myslím, že cínu tak 30 - 35 %. Potom sa to dá krásne roztierať po karosérii dreveným hladítkom. Treba len skúšať a človek., keď nie je úplne ľavý, to určite zvládne.

zzr
Aleš
2012-12-24 21:23:24

takhle lehko to muže brát akorát ten co se s tím moc nenadřel, pro něj to nic neznamená mě z 3jky zbyla jen střecha jinak vše nově vyráběné a podělat to cínem když to neumím no nevim.A navíc stejně se musí tmelit a když to tam neaseru v jedné vrstvě najednou tak pak ano prase aby to brousilo a stejně se to pak trhá a propadá,takže i tmelit se musíš naučit.

2012-12-24 21:44:02

Taky by mě trefilo, kdyby se mi posral lak, za ty prachy co se na 603 dělá. Tak se to snažím pojmout zodpovědně....

zzr
Aleš
2012-12-24 22:00:02

zotpovědne ti asi bohužel nepomůže jestli to budou dělat v lakovně cce 75-100tis stejně nemáš záruku první sem tmelil sám asi 5 roků zpátky zatím bez problémů a druhou mi tmelili v lakovně asi 2,5 roku zpátky tak tam uš mám bvě praskliny jak sem se sám přesvědčil není důležitý jestli to je tmelený ale spíš jaká je tam vrstva.

zzr
Aleš
2012-12-24 22:05:10

ale já tě uklidním jestli se ti povede lak suprově a vydrží tak se neboj najde se nějakej blbec co se ti na ní podepíše.

Já než sem s ni dojel na technickou tak sem dostal šutrem přesně do prostřed kapoty,křičel sem jak blázen dejte mě provaz jdu se objesit.a uš sem jel do lakovny nenaděláš nic.

Úplně nejlepší barva je černá grafitová polomat děsně elegantní, polomat tomu dává zajímavou patinu selegancí.

2012-12-26 12:33:52

Chlapi asi by bylo dobře , kdyby jste si tu debatu rozhodili na cínování karoserie a vycínování opravených nebo vyvařených částí karoserie. Nějak se to tady plete dohromady , protože tam rozhodně je rozdíl v ceně i pracnosti.

A ještě jedna záležitost , vyděl jsem i praskliny na cínovných částech karoserie a ne jednou. Takže nejen volba materiálu směsi cínu a olova je důležitá , ale i oprava samotné části karoserie ( aby byla perfektně vyvařená a začištěná ) aby měla takovou tuhost a pevnost ve spoji že v tom místě nedojde k prasknutí, což bývá taky častý problém.

A pro Chupacabra bych chtěl říct že má pravdu, není to složité pokud o tom člověk ví a má představu co je k cínování potřeba. Nestačí jen vzít hořák , důležité je i zpracování spoje před cínováním, čistota a odmaštění povrchu , zahlazení po zalití cínem , a konečné opracování povrchu po vychladnutí, A cínování se tento postup nazývá odjakživai kdyby tam bylo cínu jen 10%. Je to pospáno v Odborném předmětu Technologie který je obsahem vybraných učebních oborů. Další věcí je zkušenost a ta se získá jen praxí.

A cena? jak říkám je potřeba rozlišit cínování karoserie a částí.

Jinak o karoseriích a opravách jsou různé debaty zde http://www.autopress.cz/?...pravy-modernich-karoserii

a nepíšou to žádní foristi ale fachmani. Já bych se s nima moc nepřel.

Myslím že by Peca k tomu mohl volačo dačo povedat , protože s cínem zkušenosti má.

Já třeba jsem kdysi používal fintu , že jsem si opravenou vyvařenou část zalil mosazí , tím jsem dokonale prolil materiál aby byl kompaktní a potom jsem zacínoval a srovnal povrch. Ale pozor jen dobrému zákazníkovi

No a ten co na to eměl tak se naplácal tmel

Časem se přišlo na to , že Acetylen neni dobrý pod laky je příliš mastný a špatně se odmaštuje.

2021-11-27 11:02:28

Asi málokdo ví, že jedna česká firma se výrazně podílí na vývoji polyesterových tmelů na kov. Jsou vhodné na opravy karoserií automobilů všech velikostí a typů, ale také si najdou využití v jiných odvětvích. Po určité době si uvědomili, že mohou své špičkové produkty nabízet také zákazníkům..za mě opravdu top tmely

**SPAM**

2022-01-12 13:44:27

Tiez si myslim, ze z toho robite velku vedu. Velke nerovnosti vyhladit rucne, velke plochy tmelom a spoje a ine vycinovat.

Co sa tyka toho majlandu, ktore vraj musis zaplatit, aby ti to niekto spravil - predstavte si, ze aj dnes sa najdu ludia, kt. su sikovni a robia si veci sami... :)

Tu je celkom pekne video (nepridavam kvoli znacke, ale cloveku, kt. to robi):

https://m.youtube.com/watch?v=87fuTnBS2bE

2022-01-12 15:34:31

sqad: 🤝🤝🤝 zlatá slova!